Instagram er vejen frem for enhver, der drømmer om en succesrig forretning. Derfor er det vigtigt, at du klæder dig godt på til at sælge din restaurant på de sociale medier, og det kan du lære mere om nedenfor.
Danskerne er vilde med de sociale medier
Danmark er det land inden for EU, hvor den største procentdel af befolkningen bruger sociale netværkstjenester. Her er der tale om alle sociale medier samlet under samme paraply, og derfor kan det være netværk som Facebook, Instagram og Twitter.
Ifølge Danmarks Statistik bruger hele 81 procent af den danske befolkning mellem 16 og 74 år Instagram, Facebook eller lignende. Derfor er det vigtigt, at din restaurant er godt klædt på til at blive delt på de sociale medier.
Hav en god profil på Instagram
Instagram er det sociale medie, som passer bedst til restaurationsbranchen. Derfor er det vigtigt, at du sørger for, at din restaurant har en god Instagram-profil. Her handler det om at lære at tage gode billeder, og især at skabe indhold, som kan opfordrer andre til at dele det.
Klæd din restaurant på til Instagram
Det er også vigtigt, at du tænker over indretningen af spisestedet. Invester gerne lidt ekstra i at gøre noget ekstra ud af væggene med lækkert tapet fra fx https://www.familietapeter.dk/, og husk at sørge for god belysning. På den måde kan dine gæster nemt og hurtigt tage flotte billeder, som de kan lægge op på de sociale medier.
Bliv kendt for din niche
Du kan med fordel gå efter en niche, når du ønsker at gøre din restaurant populær på de sociale medier. I stedet for at sammensætte en generel menu med lidt af det hele, kan du skabe et kendetegn. Det kan fx være det etniske køkken, som vi tidligere har skrevet om her på siden. Det kan også være at du bliver kendt for veganske burgere, byens bedste brunch, eller andet i den stil. Når du har en specifik niche, kan det være nemmere at vokse på de sociale medier, og det kan gøre enorm gavn for din forretning i det lange løb.